18 Mart 2012 Pazar

Burçların Serüveni

... ve Tanrı oniki çocuğun önünde durdu ve her birine yaşamın tohumlarını ekti...

Çocuklar kendilerine verilen armağanı almak için birer birer öne çıktılar...



"Koç!



Sana ilk tohumu ekme onurunu
veriyorum. Ektiğin her bir tohuma karşılık elinde
bir milyon tohum bulacaksın, fakat onların
büyümelerini görecek vaktin olmayacak. İnsanların
aklına BEN'i yerleştirecek ilk
kişi sen olacaksın, fakat bu duşünceyi
geliştirme ya da hakkında soru
sormak senin görevin olmayacak. Yaşamının
sebebi eylemdir ve bu eylem
insanlara BENİM YARATICILIĞIMI haber
verecektir.

İyi çalışabilmen için sana
KENDİNİ BEĞENME özelliğini veriyorum."

Ve Koç sessizce yerine çekildi.



"Boğa!


Sana tohumu madde haline
getirme gücünü veriyorum.

Başlanmış olan bütün işleri
senin bitirmen gerektiği
için görevin çok sabır istemektedir,
aksi halde tohumlar rüzgarda savrulup
kaybolacaktır.

Yapmanı istediğim bu görev için
soru sormayacak, işin ortasında
düşünceni değiştirmeyecek
ve başkalarından destek beklemeyeceksin.
Bunun icin sana
GÜÇLÜLÜĞÜ veriyorum.

Onu akıllıca kullan."

Ve Boğa yerine cekildi.



"İkizler!


Sana insanların çevrelerinde gördükleri şeyi
anlamalarını sağlayabilmen için
cevapsız sorular veriyorum.
İnsanların neden konuşup,
neden dinlediklerini hiç bir zaman
bilmeyeceksin,
fakat cevap bulmak icin yapacağın
araştırmalarda sana armağan olan
BİLGİ'yi bulacaksin."

Ve İkizler yerine çekildi.



"Yengeç!


Sana insanlara duyguyu öğretme
görevini veriyorum.
bütün duyguyu yaşayarak öğrenmeleri ve
olgunluğa ulasmaları için onları hem ağlatıp
hem güldüreceksin.
Sana olgunluğu hızla arttıracak olan
AİLE armaganını veriyorum.

" Ve Yengeç yerine çekildi.



"Aslan!



Sana YARATICILIĞIMIN tüm görkemini
dünyaya gösterme görevini veriyorum.
Ancak azametinde dikkatli olmalı ve
bu yaratıcılığın senin değil,
BENİM olduğunu daima hatırlamalısın.
Eğer bunu unutursan insanlar
seni küçük göreceklerdir.
Bu görevi iyi bir şekilde yerine getirirsen
büyük haz duyacaksın.
Bunun için sana armağanım
ONUR'dur.".

Ve Aslan yerine çekildi.



"Basak!



Sende insanların BENİM YARATTIKLARIMLA
neler yaptıklarını sınamanı istiyorum.
Onların ne yaptıklarını dikkatlice inceleyip
kusurlarını hatırlatacaksın ve
böylece BENİM YARATTIKLARIMI iyice
oğrenmelerini sağlayacaksın.
Sana bunu yapabilmen için
SAF DÜŞÜNCE'yi armağan ediyorum.

"Ve Başak yerine çekildi.



"Terazi!


Sana insanların birbirlerine karşı olan
görevlerini hatırlayabilmeleri
için hizmet erdemini veriyorum.
Böylece insanlar işbirliğini oğrenecek ve
kendi davranışlarının diğer yönlerini de
yansıtma yeteneğini edineceklerdir.
Ve uyumsuzluk olan her yere seni
yerleştireceğim ve bu gayretlerin için
sana armağanım SEVGİ'dir."



"Akrep!


Sana çok güç bir görev veriyorum.
İnsanlara düşündüklerini anlama yeteneği
verdiğim halde,
anladıklarını söylemene izin vermeyeceğim.
Birçok kez gördüklerinle acı çekecek ve
bu acı ile BEN'den uzaklaşacaksın.
Bu acının BEN'den değil
benim yanlış anlaşılmış olmamdan
doğduğunu unutacaksın.
Bir çok insanı hayvan gibi görecek ve
onların hayvansal iç güdüleriyle
öylesine uğraşacaksın ki yolunu şaşıracaksın,
fakat sonunda gene BANA döneceksin.
Akrep sana en üstün armağanım olan

AMAÇ’ı veriyorum.”



“Yay!



Senden BENİ yanlış anlayıp
çaresizliğe düştüklerinde insanları
güldürmeni istiyorum.
Güldürme insanlara umut verecek ve bu
umutla insanların gözlerini BANA
çevirmelerini sağlayacaksın.
Birçok kişinin yaşamına
yalnız bir an için girecek
ve girdiğin her yaşantıdaki huzursuzluğu
tanıyacaksın.
Sana Yay, karanlıktaki her köşeye
erişip aydınlatabilmen için
SONSUZ BEREKET veriyorum.”



“Oğlak!


Senden insanlara çalışmayı öğretmen için
alın terini istiyorum.
Tüm insanların yükünü omuzlarında
taşıyacağın için bu görev
hiçde kolay değildir.
Ama bu boyunduruğun yükü için
senin ellerine insanlığın
SORUMLULUĞU'nu
koyuyorum.”



“Kova!


Sana insanların tüm olanakları
görebilmeleri için
gelecek kavramını veriyorum.
BENİM SEVGİMİ kişileştirmen için
yalnızlık acısını çok duyacaksın.
İnsanların gözlerini
yeni olanaklara çevirebilmeleri için
sana ÖZGÜRLÜĞÜ armağan
ediyorum."



“Balık!


Sana hepsinden daha güç bir görev veriyorum.
Senden insanların üzüntülerini toplayıp
BANA geri getirmeni istiyorum.
Senin gözyaşların sonunda benim gözyaşlarım
olacak.
Senin topladığın üzüntüler insanların
BENİ yanlış anlamalarından
doğmuş üzüntülerdir,
fakat senin onlara vereceğin
şefkatle onlar yeniden BENİ
anlamaya çalışacaklardır.
Bu güç görev için sana en büyük
armağanımı veriyorum.

Sen oniki çocuğum arasında
BENİ tek anlayan olacaksın,
fakat bu ANLAYIŞ yalnız senin içindir,
sen onu insanlara anlatmak istediğinde onlar
seni dinlemeyeceklerdir.”

Ve Balık yerine çekildi




Martin Schulman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder